Co robić w razie wystąpienia problemów technicznych podczas zdalnych zaliczeń/egzaminów na platformie Kampus?

Centrum Kompetencji Cyfrowych UW przygotowało zestaw rozwiązań najczęściej pojawiających się problemów podczas egzaminów i zaliczeń przeprowadzanych na platformie Kampus 1, Kampus 2 i Kampus – egzaminy.
.
Zapomniałam/zapomniałem hasła do swojego konta CAS.
Nie mogę zalogować się kontem CAS – dostaję komunikat, że w moim koncie CAS brakuje adresu e-mail.
  •  Jak najszybciej zwróć się do swojego dziekanatu lub pełnomocnika USOS w Twojej jednostce z prośbą o jego uzupełnienie. Musisz mieć wpisany e-mail w USOS, aby móc się skutecznie zalogować.
Nie widzę swojego egzaminu w zakładce “Moje egzaminy”
  • Przyczyna 1 – egzamin nie został jeszcze utworzony na platformie Kampus. Być może Twój wydział jeszcze go nie zamówił na platformie lub zamówił, ale egzamin jest jeszcze w przygotowaniu.
  • Przyczyna 2 – nie jesteś zapisana/zapisany na liście uczestników w USOS w przedmiocie, z którego odbywa się egzamin. Jeśli jesteś dopuszczony do egzaminu, koniecznie skontaktuj się z egzaminatorem, który powinien zwrócić się do CKC z prośbą, żeby dopisać Cię do egzaminu. Dzięki temu podejdziesz do egzaminu, ale ocenę w USOS otrzymasz tylko wtedy, kiedy będziesz zapisany na ten przedmiot w USOS.
  • Przyczyna 3 – być może Twój egzamin nie odbywa się na platformie Kampus-egzaminy lub nie został nam zgłoszony jak egzamin (musisz to wyjaśnić ze swoim Egzaminatorem).
Po kliknięciu na nazwę egzaminu nie mam do niego dostępu
  • Link do egzaminu stanie się aktywny (będziesz mogła/mógł go kliknąć) dopiero w momencie rozpoczęcia egzaminu.
Moje połączenie z internetem zostało przerwane.
Możliwy objaw: po kliknięciu na jakiś przycisk znika mi strona z egzaminem i otrzymuję informację, że utracono połączenie z internetem
  • Zachowaj spokój!
  • Nie zamykaj okna ani karty przeglądarki.
  • Nie cofaj się strzałką w przeglądarce.
  • Odśwież stronę, wciskając klawisz F5 lub korzystając z opcji “Odśwież”.
  • Jeśli egzamin jeszcze się nie skończył i odzyskasz połączenie, będziesz mogła/mógł kontynuować egzamin.
  • Jeśli egzamin się skończył, zapisz godzinę, w której utraciłaś/utraciłeś połączenie i skontaktuj się z egzaminatorem.
Platforma zwolniła podczas egzaminu do tego stopnia, że nie mogę udzielać odpowiedzi
Możliwe objawy:
– wciskam przycisk “Następna strona”/”Zapisz podejście” i nic się nie dzieje
– po kliknięciu na przycisk nic się nie dzieje, a potem wyskakuje okno z komunikatem
  • Problem może leżeć po stronie Twojego połączenia z internetem, Twojej przeglądarki lub po stronie platformy. Zrób zrzut z ekranu (klawisz Printscreen / PrtSc) i zapisz godzinę wystąpienia problemu. Poinformuj egzaminatora.
Mam połączenie z internetem, ale platforma przestała działać
Możliwy objaw: widać np. komunikat “Kod błędu 502: Bad Gateway”
  • Zrób zrzut z ekranu (klawisz Printscreen / PrtSc) i zapisz godzinę wystąpienia problemu. Najprawdopodobniej inni studenci mają w tej samej chwili ten sam problem. Poinformuj egzaminatora.
Posted in Aktualności Pracownicze, Aktualności studenckie, Nauczanie zdalne, Wiadomości Kordynatora ds. egzaminów zdalnych.