Praca dyplomowa

1. Wybór seminarium
Seminarium licencjackie wybierasz na II roku studiów. Spośród dostępnych seminariów musisz zapisać się w Dziekanacie na tylko jedno z nich. Na każde z nich przyjmowane jest 8-12 osób. Kandydaci przyjmowani są według ocen z przedmiotów wskazanych przez daną specjalizację (jeżeli liczba chętnych przekracza liczbę miejsc). Jeżeli wybierzesz seminarium, w którym pozostali chętni będą mieli wyższą średnią od Ciebie, po pierwszej selekcji będziesz mógł zapisać się do seminariów na których pozostały jeszcze wolne miejsca. Lista dostępnych proseminariów i przedmioty z których brane są pod uwagę oceny ustalane są corocznie.

2. Wybór tematu pracy
Pracę licencjacką zaczynasz pisać po ustaleniu tematu. W zależności od jednostki możesz go wymyślić samemu lub wybrać jeden z zaproponowanych. Gdy masz własny pomysł na pracę szukasz opiekuna, który byłby skłonny promować to zagadnienie. Jednak zawsze musi być zaakceptowany przez Radę Naukową jednostki. Podczas pisania pracy wszelkie problemy omawiasz z promotorem, na proseminariach i seminariach musisz też kilkakrotnie zaprezentować stan zebranych materiałów.

3. Pisanie pracy

Pracę piszesz według wytycznych promotora i zasad panujących w jednostce. Trzy pierwsze strony pracy powinny być wykonane według wzoru dla całego Uniwersytetu: wzór. Uwaga: Jednostką zatrudniającą opiekuna pracy jest Instytut lub Katedra. Dlatego pracę piszemy np. pod kierunkiem dr. Jana Kowalskiego w Katedrze Geografii Fizycznej a nie np. w Zakładzie Klimatologii. Streszczenie pracy powinno zawierać maksymalnie 800 znaków. Dziedzina pracy (kod wg programu Socrates – Erasmus): 07.1 GEOGRAFIA, 14.6 GOSPODARKA PRZESTRZENNA.

Klasyfikacja tematyczna – to nazwa specjalności:

–  dla kierunku GOSPODARKA PRZESTRZENNA

Studia stacjonarne 1 stopnia  BRAK SPECJALNOŚCI (nie wpisywać klasyfikacji tematycznej)

studia stacjonarne II stopnia: Urbanistyka i regionalistyka lub Planowanie strategiczne rozwoju regionalnego i lokalnego).

4. Złożenie pracy

Praca licencjacka/magisterska może być przyjęta w dziekanacie dopiero po uzyskaniu przez studenta absolutorium, czyli gdy wszystkie oceny będą wpisane do USOSa i ostatni semestr studiów będzie rozliczony przez dziekanat.

Uwaga: Jednostką zatrudniającą opiekuna pracy jest Instytut, dlatego pracę piszemy np. pod kierunkiem prof. dr hab. Jana Kowalskiego w Katedrze Geografii Fizycznej a nie np. w Zakładzie Klimatologii. Wyjątek: Zakład Geoinformatyki, Kartografii i Teledetekcji.
Jeżeli promotor uzna, że praca jest ukończona będziesz mógł oddać pracę do dziekanatu. Zanim to się stanie promotor musi sprawdzić pracę systemem Plagiat i napisać pod oświadczeniem kierującego pracą: „Praca została sprawdzona w systemie Plagiat” lub dołączyć do pracy dyplomowej wydruk raportu z Plagiatu. Bez tego praca nie będzie przyjęta. Podpisaną przez promotora pracę należy złożyć najpóźniej 1 tydzień przed planowanym terminem egzaminu.

Egzemplarz pracy do dziekanatu należy wydrukować w wersji czarno-białej, dwustronnie i zbindować. Nie może być w nim żadnych pustych stron!!!  Strony muszą być ponumerowane od 1-wszej strony, ale 1 na stronie tytułowej powinna być niewidoczna. Oprócz pracy w formie papierowej należy również dołączyć na płycie CD identyczną wersję elektroniczną w jednym pliku w formacie pdf (nie więcej niż 25 MB). Płyta powinna być w kopercie papierowej.

Egzemplarz pracy magisterskiej do biblioteki należy wydrukować dwustronnie, złożyć zbindowaną lub w twardej oprawie (trwalsza)

UWAGA : ZMIANA ZASAD NAZYWANIA PLIKU Z PRACĄ:

nazwa pliku z pracą dyplomową musi być następująca: 4-cyfrowy skrót kodu jednostki, myślnik, następnie MGR (w przypadku prac magisterskich) lub LIC (w przypadku prac licencjackich), myślnik, skrót specjalności, myślnik, numer PESEL studenta (lub sztucznego numeru PESEL w przypadku obcokrajowców). Plik powinien byc zapisany  w „.pdf”.

Przykładowe nazwy  pliku dla kierunku Gospodarka przestrzenna

  • 1900-LIC-GP-81020274445
  • 1900-MGR-GP-PS-81020274445
  • 1900-MGR-GP-UR-81020274445
Wraz z pracą i wersją elektroniczną pracy należy również złożyć 4 zdjęcia do dyplomu (4,5 x 6,5 cm). Do ewentualnego odpisu w języku angielskim należy złożyć dodatkowe zdjęcie, podobnie do dyplomu z wyróżnieniem. Razem z pracą należy złożyć potwierdzenie przelewu opłaty za dyplom,. Dyplom kosztuje 60zł, dyplom z wersją angielską kosztuje 100 zł. Opłaty należy dokonać na  indywidualny numer konta z USOSweb.UWAGA! Praca dyplomowa nie będzie przyjęta bez zdjęć, opłaty za dyplom lub jeśli nie będzie zgodna z wzorem.
Jeden egzemplarz pracy licencjackiej należy złożyć do dziekanatu, drugi do promotora, trzeci do recenzenta. Po złożeniu pracy promotor i recenzent ustalą w dziekanacie termin egzaminu.Od tego roku obowiązuje na naszym Wydziale elektroniczna obiegówka. Po egzaminie e-obiegówka zostanie uruchomiona w USOSweb. Studenci mają do wypełnienia tylko trzy pytania i mogą śledzić stan rozliczenia obiegówki w USOSweb. Gdy dyplom będzie do odbioru, informacja o tym pojawi się w USOSweb.
5. Egzamin zawodowy
Aby uzyskać tytuł licencjata oprócz napisania pracy i otrzymania za nią pozytywnej oceny od promotora i recenzenta, musisz zdać jeszcze egzamin licencjacki. Przystąpić możesz do niego dopiero po złożeniu pracy w Dziekanacie. Egzaminy zazwyczaj organizowane są w czerwcu, lipcu i wrześniu. Pamiętaj, że wybierając się na studia II stopnia musisz zdać egzamin zawodowy odpowiednio wcześnie. Podczas egzaminu pytania zadają: przewodniczący komisji egzaminacyjnej, promotor i recenzent, a obejmują one zagadnienia z 3 lat studiów oraz mogą dotyczyć tematów związanych z pracą. Przy odpowiedzi masz do dyspozycji mapy Polski i świata, globus oraz atlas geograficzny.

Przykładowe zagadnienia na egzamin licencjacki dla studentów,
którzy rozpoczęli studia w roku akad. 2015/16 (2015)

6. Uzyskanie i odbiór dyplomu
Po uzyskaniu pozytywnej oceny na egzaminie dyplomowym należy poczekać co najmniej miesiąc. Po tym czasie można przyjść odebrać dyplom (należy liczyć się z opóźnieniami). Koszt dyplomu wynosi obecnie 60 zł (100 zł, jeżeli dodatkowo jest wersja angielska). Potwierdzenie opłaty należy dostarczyć najpóźniej w dniu złożenia pracy dyplomowej do dziekanatu. Od tego roku obowiązuje na naszym Wydziale elektroniczna obiegówka. Po egzaminie e-obiegówka zostanie uruchomiona w USOSweb. Studenci mają do wypełnienia tylko trzy pytania i mogą śledzić stan rozliczenia obiegówki w USOSweb. Gdy dyplom będzie do odbioru, informacja o tym pojawi się w USOSweb.

7. Wybór studiów II stopnia
Aby kontynuować studia musisz przystąpić do egzaminu wstępnego na studia magisterskie, rejestrując się wcześniej w IRKu i dokonując odpowiednich opłat (tak, jak przy rekrutacji na studia I stopnia). Egzamin obejmuje wiadomości poznane podczas studiów licencjackich.