Zadania Sekcja Wsparcia Inicjatyw Badawczych WGSR

Sekcja Wsparcia Inicjatyw Badawczych WGSR powstała jesienią 2016 roku.

Swoją działalność rozpoczęła od nazwy: Sekcja Obsługi Projektów, szeroko stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

„Stara nazwa” nie oddawała jednak specyfiki tego, czym się zajmujemy i jaką rolę odgrywamy
w Państwa codziennej badawczej i naukowej działalności.

Wierzymy w ideę przyjaznej administracji i pomagamy Państwu w sprawnym pokonywaniu biurokratycznych meandrów, ułatwiamy kontakty z administracją ogólnouczelnianą UW i Kwesturą UW. Kontaktujemy się w Państwa imieniu z instytucjami grantowymi.

W okresie pandemicznym jesteśmy dla Państwa dostępne zdalnie. Organizujemy dla Państwa spotkania online i prowadzimy długie rozmowy telefoniczne.

Zachęcamy do kontaktu z nami w każdej kwestii związanej z projektem – bez względu na to, czy jest on już  w trakcie realizacji, czy na razie w fazie idei.

Czym się zajmujemy?

Aplikowanie o projekty – pomoc finansowa, administracyjna i formalna
  • Pełnienie roli redaktora pomocniczego  w systemie OSF we wnioskach do Narodowego Centrum Nauki i Ministerstwa Nauki i Edukacji.
  • Edycja wniosków składnych do Horyzontu 2020 i Horyzontu Europa.
  • Pomoc w przygotowaniu kosztorysu wstępnego do projektów z zastosowaniem zasad konkursowych i wewnętrznych regulacji UW.
  • Pomoc w przygotowaniu wniosków projektowych od strony formalnej i administracyjnej.
  • Pomoc w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej we wszystkich typach projektów, do wszystkich instytucji grantowych, krajowych i zagranicznych.
  • Dbanie o terminowe składanie wniosków projektowych zgodnie z procedurami składania wniosków na Uniwersytecie Warszawskim.
  • Pomoc w aplikowaniu o środki z subwencji WGSR UW oraz z Programu Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza UW (IDUB UW).
Realizacja projektów i codzienne wsparcie w tym zakresie
  • Wspieranie obiegu dokumentów na WGSR i na UW.
  • Nadawanie biegu dokumentom finansowym i zatrudnieniowym.
  • Ścisła współpraca z Sekcją Ekonomiczno-Finansową, tj. przyjmowanie dokumentów związanych z realizowanymi grantami i projektami, sprawdzanie ich pod względem zgodności z zapisami umowy o dofinansowanie i przekazywanie ich do realizacji.
  • Pomoc w kwestiach organizacyjnych przy zawieraniu umów z instytucjami finansującymi projekt, umów konsorcjum, umów na podwykonawstwo.
  • Obsługa projektów w zakresie wprowadzanych zmian do umowy (w tym aneksowanie).
  • Udzielanie informacji w sprawach bieżącej realizacji projektów i wykorzystanych środków.
  • Wsparcie kierowników projektów na etapie raportowania (rocznego i końcowego).
  • Wsparcie kierowników projektów oraz osób aplikujących o środki w Programie Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza UW (IDUB UW) w zakresie stosowania ustawy o zamówieniach publicznych.
  • Udział w zewnętrznych i wewnętrznych audytach projektów realizowanych przez Wydział (przygotowanie materiałów dotyczących audytu).
Wyszukiwanie źródeł finansowania
  • Wyszukiwanie informacji dotyczących konkursów, szkoleń, itp. związanych z tematyką badawczą i ich dystrybucja.
  • Informowanie Społeczności WGSR o otwartych konkursach w ramach Programu IDUB UW.
  • Przygotowywanie newslettera z ogłoszeniami konkursowymi na projekty naukowo – badawcze, konferencje naukowe, oferty współpracy.
  • Doradztwo i konsultacje dotyczące ekspertyz oraz projektów edukacyjnych, rozwojowych i inwestycyjnych.
  • Dostęp do aktualnych informacji o źródłach finansowania, konkursach, wytycznych.
Zarządzanie wiedzą
  • Aktualizowanie w porozumieniu z kierownikami projektów danych na temat projektów naukowych prowadzonych przez WGSR UW w systemie POLON.
  • Opracowywanie raportów i statystyk na temat udziału pracowników Wydziału w projektach badawczych.